Povinnosť registračnej pokladne aj pre zubárov, notárov či veterinárov
Od januára 2015 sú povinní evidovať tržby v registračnej pokladni napríklad aj na notári, lekárov, zubári či hotelové služby.
Virtuálna registračná pokladňa
Ak patríte medzi živnostníkov, ktorí musia používať registračnú pokladnicu, nemusíte si v každom prípade kupovať drahé pokladnice, ale budete môcť používať tzv. virtuálne registračné pokladnice. Používanie takejto virtuálnej pokladnice je zadarmo.
Virtuálna pokladnica je aplikácia, ktorá funguje v prostredí Ministerstva financií a je dostupná online. Virtuálna aplikácia funguje aj na PC, tablete či mobile. Môžeme povedať, že na akomkoľvek zariadení s prístupom na internet.
Aby ste mohli virtuálnu pokladnicu používať, musíte o to písomne požiadať a následne vám bude pridelený kód a prihlasovacie údaje.
Údaje o tržbách sa automaticky prenášajú do systému finančnej správy. Kvôli tomu budú aj vaše príjmy ľahko kontrolovateľné.
Výhodou tohto systému je, že nemusíte viesť pokladničnú knihu, nemusíte platiť poplatky za servis pokladne a taktiež nemusíte robiť dennú uzávierku.
Koho sa to týka povinnosť mať registračnú pokladňu
Ak vydáte za mesiac menej ako 300 blokov, môžete používať virtuálnu pokladnicu. Ak však prekročíte 300 blokovú hranicu za mesiac, potom budete musieť do 30 dní od vzniku tejto skutočnosti ukončiť používanie virtuálnej pokladnice a budete povinný prejsť na klasickú elektronickú pokladnicu. Vrátiť sa späť na používanie virtuálnej pokladni už nebude možné.